niedziela, 1 lipca 2012

Grodzka 15 - Piwo pszeniczne

Przedstawiam piwo Grodzka 15 Piwo pszeniczne.



Zawartość ekstraktu: 12,4%.

Zawartość alkoholu: 4,8% obj.

Kolor: miedziano-złoty, mętny.

Zapach: średnio intensywny, wyraźne nuty goździkowe, delikatne nutki bananowe.

Smak: mocne nuty goździkowe na całej długości smaku, w tle delikatne banany, na finiszu delikatna goryczka.

Piana: kremowa, wysoka, dość gęsta, z lekkimi dziurami, wolno opada.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: 3-4 tygodnie.

Opakowanie: butelka 0,33l, bezzwrotna.

Producent: Browar Grodzki (Grodzka 15)



Podsumowanie:

Parę dni temu, dostałem, w prezencie od mojej przyjaciółki, czteropak (cztery różne gatunki) piw z Browaru Godzkiego w Lublinie. Bardzo mnie to ucieszyło. Degustację postanowiłem zacząć od Piwa pszenicznego. Piwo ma bardzo ładną barwę, choć dla mnie ciut za ciemną. Jest przepięknie mętne. Piana tego piwa jest prawie genialna i gdyby nie lekkie dziurki, to byłby max. Zapach jest delikatny, średnio intensywny, dla mnie troszkę za słaby, oczekiwałem czegoś bardziej łechtającego nozdrza. Smak już bardziej intensywny, jakkolwiek w smaku przeważają goździki i bananów trzeba się troszkę naszukać. W tej materii balans mógłby być znacznie lepszy. Jakkolwiek piwo jest bardzo treściwe. Wysycone chyba jest ciut za słabo. Butelkę Piwa pszenicznego zdobi etykieta z wszelkimi danymi, nawet temperaturą serwowania. Graficznie przypomina mi etykiety z lat 80-ych i 90-ych. Niby ładnie, ale bez jakiegoś polotu. Ogólnie rzecz biorąc, piwo dobre, ale nie rewelacyjne.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 9
Zapach: - 7
Smak: - 6
Etykieta: - 6

Ocena końcowa: 7,29/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz