piątek, 13 lipca 2012

Manufaktura Piwna - Piwo Wiśniowe

Przedstawiam piwo Manufaktura Piwna Piwo Wiśniowe.



Zawartość ekstraktu: brak danych.

Zawartość alkoholu: 5,2% obj.

Kolor: miedziano-czerwony, bardzo mętny.

Zapach: wiśniowo-zbożowo-chlebowy.

Smak: wiśniowy, dość mocne nuty maślane i lekkie nutki kwaskowe.

Piana: kremowo-lekko czerwona, gęsta, wysoka, mocno pęcherzykowa, średni czas opadania, zostawia osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Jabłonowo


Podsumowanie:

Dziś udało mi się zakupić kolejną nowość z Manufaktury Piwnej Browaru Jabłonowo. Tą nowością jest Piwo Wiśniowe. Jak do tej pory, żadne z piw Manufaktury Piwnej mnie nie zawiodłem i byłem bardzo ciekawy, jak będzie tym razem, zważywszy na fakt, że nowym produktem jest piwo owocowe. Piwo Wiśniowe ma bardzo przyjemną barwę, jest bardzo mętne, takie jakie powinno być. Bardzo mi się w tej kwestii podoba. Piana też jest bardzo przyjemna. W zapachu dominują nuty wiśniowe, zbożowe i chlebowe, brakuje mi jednak tu troszkę intensywności, jakkolwiek zapach bardzo przyjemny. Smak bardzo treściwy, dla mnie może ciut za maślany, ale nie jest słodkie, jest dość mocno kwaskowe, takie jakie winno być piwo z sokiem wiśniowym. Naprawdę mi smakuje. Wysycone jest średnio. Butelkę Piwa Wiśniowego ozdabia oryginalna etykieta, z którą cały czas mam problem, raz mi się podoba, a raz odrzuca. Z jednej strony jest oryginalna, czcionka, wisienki i panie, wszystko miłe w odbiorze, a z drugiej strony przypomina mi troszkę etykiety znane z tanich owocowych win. No ale, podoba mi się. Ogólnie rzecz biorąc, jest to kolejne piwo z Manufaktury Piwnej, które mi smakuje, nawet bardzo, na lato, plażę, pogaduchy przy grilu, jest bardzo dobre, jakkolwiek, po jednej butelce ma się troszkę dość i w myślach pojawia się chęć na trunek zupełnie inny.
 
Moja ocena: 
Kolor: - 10
Piana: - 9
Zapach: - 8
Smak: - 7
Etykieta: - 8

Ocena końcowa: 8,16/10

Cena: 5,30 PLN [DESPERADO - Witomino]

4 komentarze:

  1. Lubię piwa z Jabłonowa, ale Wiśniowe mnie niestety nie przekonało :(

    a etykieta rzeczywiście jak z taniego wina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jacuś, mi akurat te zasmakowało, wśród piw smakowych naprawdę mi pasuje :-)

      Usuń
  2. Zabawna etykieta;) tego z Jabłonowa jeszcze nie próbowałam, a browar ten bardzo mi pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi także bardzo pasują produkty z Manufaktury Piwnej, najbardziej kllasztorne, na miodzie gryczanym i ostatnia nowość Bury Kocur, mniam :-) Podrawiam!

      Usuń